آژانس عکس همشهری سقفی برای عکاسان ايران
شکی نیست که عکاسی نه به عنوان یک هنر بلکه به عنوان ابزاری برای ثبت وقایع به اتفاقات سیاسی و اجتماعی اقتصادی روز گره خورده است.
آژانس عكس همشهری با مطالعه و بررسی ضعف های حال حاضر خروجی تصويری خبرگزاری ها پايه گذاري شده است.و قوی ترين جستجو عكس را بر اساس موضوع و كليدواژه دارا می باشد. آژانس عكس همشهري اولين بانک عكس مطبوعاتی آنلاين ايران خواهد شد و كاربران می توانند به صورت آنلاين بعد از ثبت نام در سامانه عضويت عكسهاي مورد نظر خود را خريداري نمايند. در خبرگزاری ها و سرويس های عكس ، كاربران با مشكل جستجو عكس انتخابی و دريافت عكس با كيفيت بالا مواجه هستند و از اين رو آژانس عكس همشهری اين خلا را جبران می نمايد.
نسخه آزمايشی آژانس عكس همشهري در روز بيست و دوم بهمن سال نود و سه بر روی خروجی جهاني اينترنت قرار گرفت و در فروردين سال نود و چهار فاز اول آن از سوی دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران افتتاح گرديد.
وب سايت آژانس عكس همشهری؛ عكسهای توليدی عكاسان موسسه همشهری در تهران و شهرستانها را ارائه می دهد و عكاسان آزاد مي تواند از طريق ارسال گزارش های تصويری از طريق ايميل با اين آژانس همكاری نمايند.
آژانس عكس همشهری متعلق به موسسه فرهنگی و مطبوعاتی همشهری است و زير نظر گروه عكس همشهري مديريت می شود.
روزنامه همشهری در روز ۲۴ آذر سال ۱۳۷۱ همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) پا به عرصه مطبوعات گذاشت.
این روزنامه با اتکاء به نوآوریهای همهجانبه - فرم و محتوا - نقطه عطفی در روزنامهنگاری حرفهای ایران شد و با درایت مدیران لایق پس از چند سال تبدیل به یک نهاد مطبوعاتی عظیم و چندرسانهای شد که بسیاری از مقولات و رویکردهای نو را یا برای نخستینبار در مطبوعات ایران مطرح کرد و یا به تعمیق آن یاری رساند.
توجه به فرهنگ شهرنشینی، مسائل جوانان، مشکلات محلات شهر، محیط زیست، ترافیک، آداب شهروندی، مدیریت شهری، شهر سالم، اوقاتفراغت و ... از جمله موضوعاتی است که از ابتدا، همشهری سرلوحه فعالیت خود قرارداده است.